måndag 12 oktober 2009

Vinterlandskap

I lördags var jag på klappjakt i Öjebyn. Mycket trevlig tillställning med fint väder och goda jaktkamrater. Tyvärr var vi inte så mycket folk så det blev små såtar. På den första såten hade jag ett smaldjur inom hagelhåll, men denna dag var endast räv, grävling och mårdhund tillåtet att skjuta. Resten av såtarna var det lugnt och stilla på. När klappjakten var klar var vi några som kollade av lite gryt också med en grythund. Det var väldigt spännande då jag aldrig har varit med på nån sånn jakt tidigare. Tyvärr var alla gryt tomma.


På måndag var jag hos svärfar och jagade med min beagle. Som ni ser på bilden nedan har det redan blivit vinter där. 1½ dm kallsnö och -9 grader. Dessutom lyckades min hund få upp en hare (som vanligt), tyvärr är han inte lika bra på att driva. Idag håll han i alla fall på i ca 30 minuter, så han var borta ca 45 min totalt. Idag hade han det lite svårare än normalt, haren var i en väldigt tät plantering och snurra bara runt i den. Till slut blev det för mycket spår för honom och han tappade bort haren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar