onsdag 13 oktober 2010

Harjakt :)

Idag jobbade jag eftermiddag.. vilket betyder harjakt med min beagle på förmiddagen Efter lite beslutsångest om vart jag skulle åka for jag till ett ställe där jag hade igång mycket hare ifjol. Väl på plats tog det inte länge förrän han drog iväg på ett slag. Jag stod kvar och tittade på några orrar som betade i en asp.


Efter ett tag kom upptaget

Dom var ner mot en större bäck och efter ca 5 minuter kom haren rakt upp till mig.. jag fumlade lite med bössan och haren tvärvände. När jag väl hade fått ordning på bössan tänkte jag att hunden skulle få driva ett tag istället för att jag skjuter på en gång.. (fick ju 3 st harar förra helgen).

Han drev totalt ca 35 minuter med 3 tappter som han redde ut. Haren såg jag inte nå mer men det var roligt att höra hunden så pass länge.. (för att vara han).

Tyvärr har han fått ett sår ovanpå ena tassen idag.. får se hur det blir med det.. imorgon är det vilodag för honom och så får vi se om det ser bra ut på torsdag..

Blev inga bilder idag.. ska försöka få några nästa sväng :)

/Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar