lördag 29 augusti 2009

Ny i bloggvärlden..

Här hade jag tänkt samla mina jakt och fiske äventyr. Jag är vad dom flesta betecknar en riktig jaktidiot! Jag jagar i princip allt vilt man kan i norra delen av Sverige.


Jag har en Beagle som jag använder till harjakt i första hand, men han får gärna springa efter räv och rådjur också. Nu är han ju ingen lysande stjärna i skogen.. men han får i alla fall igång viltet. Så här kan det se ut när jag har gjort upp eld och ska koka lite kaffe. Nu är det nog mycket mitt eget fel att han inte har ett riktigt sök p.g.a att jag har gått för mycket när jag började jaga in honom. Jag hoppas jag får till lite längre drevtider med honom nu i höst.

Under sommaren nu har mitt fiske intresse vaknat till liv igen. Jag kommer inte ihåg sist jag fiskade så mycket som jag har gjort i sommar. En stor del till orsaken att jag har kommit igång och fiska är att min äldsta son har kommit upp i en ålder så det går att ha med honom på fiske äventyren. Ni ska tro att det var en stolt pappa när han lyckades dra upp denna aborre!

Det är allt för idag. Det är jobbhelg för mig så det blir inga jakt äventyr i helgen. Jag kommer skrapa fram några gamla äventyr istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar