lördag 26 september 2009

Älgtjur :)

Då var det helg igen och älgjakt. Idag fick jag pass på en liten myr. Det tog inte så länge så kom det en liten ko. Tyvärr gick hon precis i kanten på myren, så det var lite för risigt och jag fick inget bra skottläge på henne så hon fick gå vidare.
Strax efter kl 11 så kommer faktiskt nästa älg. En ganska grann tjur, 8 taggar. Han smyger omkring längs kanten där kon gick och jag får inget läge på honom heller. När han gick från miig ropade jag till min passgranne att det var nog en tjur på väg till honom hörde nog tjuren mig prata och fick lite fart ut på kraftledningen där min passgranne satt. Väl ute på kraftledningen stannade han upp och skulle lyssna lite, och där tog det stopp för honom. Nedan är det en bild på honom :)

Imorgon är det älgjakt igen så då är det nya tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar