torsdag 12 november 2009

Jobbar eftermiddag = harjakt på morgonen

Idag jobbar jag eftermiddag, och det innebär att jag hinner jaga lite hare på morgonen :) Det blev dessutom lite sovmorgon idag så jag var inte i skogen förrän kl 09.15. Det tog ca 30 sek innan hunden hittade ett slag. Denna gång hade haren färdats riktigt långt och jag hörde aldrig upptaget. Efter en lång promenad i skogen hörde jag till sist att han drev för fullt i alla fall. Efter en del förflyttningar i skogen så ser jag på gps'n att jag är bara ca 350 meter från en skogsbilväg. Min tanke är att haren kanske kommer efter vägen så jag tar mig till vägen. Jag kom dock fram till vägen nån minut för sent. Precis när jag kommer fram så ser jag haren komma efter vägen ca 100 meter bort. Tyvärr ser haren mig också och hoppar av vägen och försvinner in i skogen. Nu har tiden gått så nu kan jag bara koncentera mig på att få tillbaka hunden så jag hinner till jobbet. Idag tog det extremt lång tid, 40 minuters tutande och ropande innan han kom, men jag hann till jobbet i tid :)

Nya tag till helgen!!!

1 kommentar: